Club Peugeot Forum
Marraskuu 23, 2014, 05:04:26 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Uudet käyttäjät! Laittakaa rekisteroidyttäessa selkeä suomenkielinen nimimerkki. Rekisteröidy suomalaisen ip-osoitteen kautta, estoja ulkomailta rekisteröityessä. Paskapostaajia tulee noin 500 päivässä!
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 406 nykiminen  (Luettu 10603 kertaa)
keijokos
Newbie
*
Viestejä: 32


« : Lokakuu 24, 2005, 07:56:39 »

Mistähän voisi johtua 406 1,8 16v nykiminen kiihdyttäessä. Potee myös tehonpuutetta alakierroksilla mutta muuten tehoja on hyvin. Kiihdyttäessä ikäänkuin lähtee viiveellä ja tunne on kuin entisajan autoissa kun virranjakajan alipainesäädin ei toiminut. Hieman vaikea selittää mutta olisko jotain vinkkiä. Tulpat olen vaihtanut ja vertailuautona on juuri samalla koneella varustettu xantia
tallennettu
JPI
Newbie
*
Sukupuoli: mies
Viestejä: 6


« Vastaus #1 : Lokakuu 25, 2005, 08:44:46 »

Itsellä samanlainen "ongelma" auto vaan 406 2.0 16v. Tuntuu kuin olisi viive kaasupolkimesta eteenpäin  ja nykiminen esiintyy vain vedättäessä alakierroksilla ( alle 2000 rpm ). Ylemmillä kierroksilla ( jo 2100- 2300 rpm ) tuo viive ja nykiminen tuntuu tuo poistuvan. Olen pitänyt tätä ominaisuutena, mutta on muillakin samoja ongelmia Roll Eyes...Onkohan kellään vihjettä tai jopa ratkaisua??
tallennettu
keijokos
Newbie
*
Viestejä: 32


« Vastaus #2 : Lokakuu 25, 2005, 08:54:09 »

Itsekin pidin sitä ominaisuutena mutta miksi sitten xantia tismalleen samanlaisella koneella ja samanikäinenkin käyttäytyy aivan sivistyneesti. Vaihdoin juuri tulpat molempiin autoihin ja tuli vertailtua ja ajeltua molemmilla.
tallennettu
JPI
Newbie
*
Sukupuoli: mies
Viestejä: 6


« Vastaus #3 : Lokakuu 28, 2005, 09:14:08 »

Niinpä tiedä tuota ominaisuus tai ei! Oliko ko. autoilla ajettu saman verran?
Rupesin epäilemaan, täälläkin sivustoilla kirjoiteltua, MAP- anturia. On jokin alipaineanturi tms, jos tuo vaikuttaa jotenkin niin ettei auton järjestelmä "tajua" heti että kaasua painetaan ja vastaa näin ollen viiveellä, tiedä tuota? Meillä kun sekoilee tyhjäkäynti tyhjäkäyntimoottori on jo vauhdettu ja nyt on tuo anturi vaihtolistalla. Sen sitten näkee vaikuttaako tuohon vedon puutteeseen tai nykimiseen...?
tallennettu
anatoli
Newbie
*
Viestejä: 25


« Vastaus #4 : Marraskuu 01, 2005, 02:03:37 »

mulla oli sama vika eli nykiminen, ja autona 406 2.0l ST ja nykiminen poistui kun vaihtoi tyhjäkäynti moottorin
tallennettu
JMT-Autopalvelu
Newbie
*
Viestejä: 28


« Vastaus #5 : Marraskuu 06, 2005, 03:33:24 »

MAP-anturi ja joutokäyntisäädin menee jokaiseen 16V-koneeseen jossain vaiheessa. MAP (manifold absolute pressure) korvaa ilmamassamittaria ts. haistelee imusarjan alipainetta eli kertoo boksille missä asennossa se jalka siellä kabiinissa on. Sijaitsee siinä imusarjan alamutkassa eli kerää kaiken huohotinöljyn sisälleen ja peli on selvä. Maksaa 75e. Huom!tämähän pätee vaan EW-koneisiin eli muovisella imusarjalla oleviin, aluimusarjallisen mappi on erilainen eikä juurikaan rikkoudu. JOutokäyntisäädin voi jättää ilmakanavaa läppäkotelosta auki jolloin tippuu laihalle-boksi yrittää korjata- ei toimi oikein.
tallennettu
jzl
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #6 : Marraskuu 07, 2005, 10:28:04 »

Minulla sama nykimis vika kiihdyttäessä. silloin tällöin myös joutokäynti epätasaista. kun avaa kiihdyttäessä kunnolla kaasun pohjaan, niin auto nykiii TODELLA pahoin. Auto on 406 2.0i ST -96. Eli auto on alumiinisella imusarjalla varustetulla moottorilla! Kumpikohan on rikki MAP vai joutokäyntisäädin?Huh?
tallennettu
mattiri
Newbie
*
Viestejä: 1


« Vastaus #7 : Marraskuu 08, 2005, 03:49:01 »

Minulla on 405 farmari 1,8 malli -94 ja nykimistä sekä käyntihäiriötä on viime aikoina ollut riittävästi. Koneeseen on vaihdettu puola ja tulpanjohdot sekä jokin anturijohto niinpä ajokki toimikin hetken mukavasti kunnes kone ajossa tupsahti palamaan sain jauhesammuttimella nopesti sammumaan ja vakuutusyhtiö korjauttaa nyt ajokkia saa nähdä miten toimii jatkossa.  Shocked Shocked
tallennettu
jzl
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #8 : Marraskuu 10, 2005, 09:41:18 »

Ei ollut MAP - anturi hajalla. seuraavaksi vaihdan uuden tyhjäkäynti moottorin.
tallennettu
V-M
Newbie
*
Sukupuoli: mies
Viestejä: 37



« Vastaus #9 : Marraskuu 12, 2005, 09:33:00 »

Kantsiskos ensin koittaa puhdistaa sitä moottoria? Ensi apuna voi kokeilla ihan purkamista ja kasaamista ohuen öljyn kanssa.

V-M
tallennettu

2 X Peug 505 turbo -85 + Opel Manta 2.0 -70 + Saab 9000 CSE 2.3T A -94 + Vauxhall Viva Magnum 2.3 -74
jzl
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #10 : Marraskuu 12, 2005, 11:58:22 »

Moottori on harvinaisen hankala kasata, joten ei kannata purkaa sitä. Itse kokeilin mutta en saanut kasaan. ostin uuden joutokäynti moottorin, mutta vika ei olllut siinä. myös lambdan toiminta, kaasuläpän potikan toiminta on tarkastettu. bensapaineen alipainesäädin vaihdettu. Vika täytyy olla syöttöreleessä tai bensapumpussa, koska vaikka oskilloskoopilla katsattuna suuttimet on kiihdytyksessä hurjasti auki seos hyppää melkein samantien laihalle ja auto nykäisee.
tallennettu
JMT-Autopalvelu
Newbie
*
Viestejä: 28


« Vastaus #11 : Marraskuu 19, 2005, 09:32:36 »

Kaksoisreleen ja pa-pumpun jälkeen kyllä siirrytään sitten boksiosastolle, niin täydellisesti tuntuu vika olevan jo tutkittu. Boksi harvoin antaa vikakoodeja "omista" vioistaan.  Saisitko jostain lainaan ohjainlaitetta että pääsisit kokeilemaan?
tallennettu
Jusu
Jr. Member
**
Sukupuoli: mies
Viestejä: 68


« Vastaus #12 : Marraskuu 24, 2005, 10:03:25 »

Joku heitti jossain palstalla epäilyksen kat:in toiminnasta, senhän kyllä pitäis näkyä päästömittauksessa toimiiko. Tuon boxin kokeilu kannattaa varmaan kokeilla jostain purkuautosta koska epäilen että ajonesto menee päälle = merkkikorjaamon hommia. Vaarana on että pihassa on kohta kaksi autoa jotka eivät käynnisty  Cry Tää on arvailua mutta mahdollista.
Oma autoni on 406ST GrW -98 jossa paskamainen vika vilkuttelee airbag-valoa eikä meinaa vika löytyä citikka-korjaamolla ja rahaa on palanut...
tallennettu
JPI
Newbie
*
Sukupuoli: mies
Viestejä: 6


« Vastaus #13 : Marraskuu 25, 2005, 08:17:02 »

Nyt on vaihdettu myös MAP-anturi ja vika tuntuisi poistuneen!! Eli ei sammu risteyksissä ja nykimistä esiintyy vain kun "vedattää" liian pienillä kierroksilla ( alle 1800 rpm ). Anturi oli jotenkin uutta mallia koska tuon johto/ liitin täytyi vaihtaa myös. Osat maksoi täällä lahdessa merkkiliikkeessä n. 90 eur ja työn tein itse, joten se oli korvaamatonta!!
tallennettu
jzl
Newbie
*
Viestejä: 9


« Vastaus #14 : Joulukuu 12, 2005, 09:15:06 »

Merkkiliikkeessä sanoivat että puolavikoja näissä on ollut ja niin tässäkin. Uusi puola häkkyrä olis maksanu 145e, mutta auton sain toimimaan täydellisesti 0.5mm sytytystulppien kärkivälillä!. Peugeotin sytytyspuolahan joutuu normaalia puolet kovemmalle rasitukselle, koska puolien toisioiden molemmissa päissä on tulpat = kaksinkertainen kärkiväli sytytyskipinällä.

Puolan vaurio oli tosin niin lievä että se ei esiintynyt osakaasulla rauhallisesti ajettaessa, kun paine sylinterissä oli pieni. Mutta kaasu pohjassa kipinä ei jaksanut enää hypätä. kärkivälin suurentaminen pahensi tilannetta, josta vian keksimme ja samalla korjauksen McGyver -tyylillä.

PS: mittasimme puolaa myös eristysvastusmittarilla mutta vika puolassa on niin lievä ettei sillä saatu mitään lukemia.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!