Club Peugeot Forum
Joulukuu 19, 2014, 12:42:29 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Uudet käyttäjät! Laittakaa rekisteroidyttäessa selkeä suomenkielinen nimimerkki. Rekisteröidy suomalaisen ip-osoitteen kautta, estoja ulkomailta rekisteröityessä. Paskapostaajia tulee noin 500 päivässä!
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Peugeot 307 Wagon kokemuksia (käytetty) !?  (Luettu 13784 kertaa)
AKK407SW
Newbie
*
Viestejä: 2


« : Helmikuu 01, 2006, 08:35:56 »

Onpahan tässä välillä ajettu (taas) uutta autoa odotellessa käytetyllä vuokrapirssillä, eli vm. -03 ja kilometrejä vähän alle 100tkm. Koneena 1.6 bensa.

Tässäpä vähän huomoita.

-Ovet eivät meinaa mennä kiinni (on aika heppoisen tuntuiset pelti läpyskät) Etenkin takaluukku on erittäin vaikea saada lukittumaan (sähkölukko?) Vaivaa etenkin pakkasella.
-Käsijarru jää(tyy) päälle. Mukava läheteä aamusella ajamaan kun takapyörät ei oikein pyöri  Huh No, voi siinä mennä ABSitkin samantien pois päältä  Angry
-Pakkasella (sanotaanko yli -10C) moottorista kuuluu pörinää/jurinaa kuormituksen aikana tietyllä kaasun asennolla.
-Vasemman puoleinen "basso"etukaiutin ei toista enää matalia ääniä ollenkaan, tuloksena vain puuroutunutta/särkevää ääntä. Piti säätää bassot minimiin..no kuulehan nuo uutiset diskanttikaiuttimienkin kautta  Grin
- Vilkuttelee öljynvähyyttä kun laittaa virrat päälle (se ""00000"-näyttö). Lisäsin öljyä, ei auttanut..annoin olla.
- Pakki ei meinaa mennä välillä päälle...
- Lämmityslaitteen teho tuntui loppuvan siinä -20 pakkasilla (nim. pipo ja hanskat kokoajan päällä)
- Etenkin kylmällä konella, auto meinaa sammua jos kaasupoljinta painaa "reippaasti"
- Niin ja äänimerkki ei toimi...tai toimii jos muistaa  Grin

Kun on ajanut aiemmin uudella (ja kunnollisella) 407:lla, tämä kokemus on kyllä ollut järkyttävä. Toivottavasti uudet 307 eivät ole tälläisia, mutta toisaalta ei tämäkään mikään ikäloppu vielä ole ??!!! Ilmeisesti 307 on suunniteltu mahdollisimman halvalla tehdyksi kansan malliksi, ero jämäkkyydessä ja laatuvaikutelmassa 407:aan on huikea. Huh huh  Shocked
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2006, 04:31:50 kirjoittanut AKK407SW » tallennettu
jakkehdi
Jr. Member
**
Viestejä: 75


« Vastaus #1 : Helmikuu 07, 2006, 03:43:47 »

ehkä sie olet ajanu jotain sunnuntai-yksilöä  Huh
tallennettu
Superi
Sr. Member
****
Viestejä: 279


« Vastaus #2 : Helmikuu 08, 2006, 09:22:25 »

Kovin moni noista on valitettavasti 307:n "ominaisuuksia", eli kyse ei ole yksilövioista.
- ovien kimpoaminen auki johtuu siitä, että lukkomekanismissa on pakkaselle liian jäykkää rasvaa.
- takaluukun sähkölukon viat ovat lähes legendaarisella tasolla. Samojen alihankkijoiden palikat muissakin on, mutta jostain syystä 307:ssä homma ei vain toimi...
- käsijarruvaijeriin (siis sinne kuoreen...) pääsee kosteutta ja vaijeri jäätyy kiinni kuoreensa. 307:n ominaisuus, mutta onnistuu toki missä tahansa autossa. Pitää olla jo arkiajattelusta vieraantunut, jos nollakelin vaihtuessa pakkaseksi vetää käkkärin kiinni! Parempi olisi -autosta riippumatta - olla koskematta koko turhuuteen syyskuusta huhtikuuhun.
-kaiuttimet eivät varmaan ole kovin hyvät muutenkaan, mutta missä autossa olisivat? Ei varmaan hirveästi kerro pösön laadusta mitään jos pioneerin/panasonicin/you-name-it valmistamat pahvikartiot menevät rikki.
- 307:n vaihteensiirto on kieltämättä hieman outo ilmestys. Perinteisesti pösö on tehnyt tarkkoja ja hyviä vaihteensiirtomekanismeja, korkeintaan itse laatikot ovat olleet sopimattomia nopeisiin vaihtoihin. Tässä on kuitenkin jotain rellumaista meininkiä. Eiköhän tuokin korjautuisi kunnolla säätämällä?
- nykymoottoreissa on taloudellisuus mennyt siihen suuntaan, että hukkalämpöä ei synny niin kuin ennen. Tuo 1,6 porkkanasorvi ei ehkä vastaa kaikilta osin "nykymoottorin" käsitettä, mutta epäilemättä kyse on samasta ilmiöstä. Ei se 407 HDI:kaan kovin ripeästi lämpene, vaikka siinä lisälämmitin onkin.
- sähköinen kaasupoljin ei ehkä ole ollut parhaassa iskussa, jos kaasua painamalla meinaa sammua?
- äänimerkin satunnainen toiminta on taas 307:n yksinoikeus. Töötti on satavuotias keksintö, mutta ranskanmaalla senkin onnistuu ryssimään. Kuten vilkunviiksen ja virtalukon. Ja takaiskareiden kiinnityksen.

Avain huonoon kokemukseen on tuo, että kyseessä on vuokra-auto. Pidetty kuin vierasta sikaa. Lisäksi heitetään soppaan 307:n tyyppiviat, niin siinä sitä ollaan. Mutta missä kunnossa luulet satatonnia paahdetun vuokra-407:n olevan? Siinä vaiheessa ero ei ehkä olekaan niin huikea...
tallennettu
wenski
Newbie
*
Viestejä: 16


« Vastaus #3 : Helmikuu 08, 2006, 03:29:40 »

tuosta käsijarrun käytöstä sen verran että, mielestäni sitä olisi hyvä käyttää säännöllisesti juuri sen takia ettei se menisi jumiin.omassa 406:ssa ainakin on toiminut mallikkaasti säällä kuin säällä.
307 käsijarru on todettu heikoksi kohdaksi ja siihen on saatavilla uudenmallista vaijeria joka on paremmin suojattu/rasvattu kuin vanha.
tallennettu
Superi
Sr. Member
****
Viestejä: 279


« Vastaus #4 : Helmikuu 09, 2006, 08:59:31 »

Jep, ehkä olisi pitänyt laittaa hymiö tuon kässärikohdan perään  Cheesy

Kyllä käsijarrua saa ja pitää talvella käyttää, mutta harkiten. Kun olet märällä tiellä ajanut ja jätät autosi känkkä päällä pakkaseen, niin merkistä ja mallista riippumatta saat varautua kiinnijäätymiseen. Yleensä jäässä on itse käsijarrumekanismi, jolloin pyörän vapauttamiseen vaaditaan lievemmästä vakavampaan 1) napakaa liikkeellelähtöä, 2) vanteen/pyörännavan/rummun/ym hakkaamista tai 3) edellämainittujen lämmittämistä puhaltimella tjsp.

307:n tyyppivikana on ainakin varhaisemmissa yksilöissä ollut kosteuden pääsy vaijerin ja kuoren väliin, jolloin itse vaijeri on päässyt jäätymään. Sen sulattaminen onkin hieman kinkkisempää.
tallennettu
Andy
Newbie
*
Viestejä: 4


« Vastaus #5 : Maaliskuu 15, 2006, 12:00:17 »

Ite ostin tos viime syksynä (2005) käytettynä (47tkm) vm -03 307 xr 1.6 wagonin ja heti tuli onkelmia.

Ja onkelma oli niinkin ihmeellinen kuin pakoputken puhki ruostuminen takaosan liitoskohdasta. Se meni onneksi myyjän takuuseen, mutta maahan tuoja ei asiaan mitenkään noteeranut..ihme kyllä..

Toi öljyntäyttömäärän ilmaisin on pösöhuollon mukaan jonkinnäköinen tyyppivika, eikä aiheuta toimenpiteitä..öljyt voi ja kannattaakin tarkistaa säännöällisesti ihan manuaalisesti.

Nyt talven kylminä hetkinä olen huomannut, että kaukoohjattava keskuslukitus ei aina pelitä..ja uskon sen johtuvan vain pattrien hiipumisesta kylmissä olosuhteissa.

Jonkinlaisena ärsytyksen aiheuttajana voisi pitää perän muurautumista umpeen lumi- ja kurakelillä. Takalasinpyyhin kun on aika onneton ja tietääkseni ko. mallin autoon ei saa tuulenohjainta..(jos saa niin olisin kiitollinen infosta..vepro oy valmistaa kyllä, mutta ei 307 pösöön.). Tosin olen seurannut muita farmari mallin autoja ja kaikissa on perät ummessa, joten en valita.

Ovet ovat toimineet moitteettomasti ja soittimen äänet ovat perus hifivempaimille ok!..Muovien pärinä aiheuttaa joskus säröjä äänessä, mutta eikös sekin ole kaikkien peruskotteroiden haitta..muovi on halpaa.

Itse olen eri pösöjen kyydissä istunut koko ikäni eli noin miljoona km ja ei juuri valittamista pösön kyydistä ole ollut, joitakin harmeja toki aina matkan varrelle sattunut. Mutta harmejahan on jokaisessa keksinnössä, jonka ihmenen on luonut.
tallennettu

Sairaus se on tämäkin!
Kaimann
Newbie
*
Sukupuoli: mies
Viestejä: 3



« Vastaus #6 : Heinäkuu 08, 2006, 11:43:04 »

no huh huh, oon itekki miettyny 307:ostamista, joku 2001 2002 mallia oleva 2L dieseli mutta aika hurjilta vaikuttaa nuo jutut, ja ku asutaan viel 450km napapiirin yläpuolella niin taitaa pösöstä talviominaisuudet loppua jo syyskuussa.
 Shocked. ja voisko joku kertoa tietämättömälle dieselveron 2.0hdi farkku tai pätkä
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2006, 10:08:09 kirjoittanut Kaimann » tallennettu
KariH
Newbie
*
Sukupuoli: mies
Viestejä: 5

Vantaa


« Vastaus #7 : Heinäkuu 30, 2006, 11:35:59 »

no huh huh, oon itekki miettyny 307:ostamista, joku 2001 2002 mallia oleva 2L dieseli mutta aika hurjilta vaikuttaa nuo jutut, ja ku asutaan viel 450km napapiirin yläpuolella niin taitaa pösöstä talviominaisuudet loppua jo syyskuussa.
 Shocked. ja voisko joku kertoa tietämättömälle dieselveron 2.0hdi farkku tai pätkä

Jos olet hankkimassa 307:aa, oli se sitten diesel tai bensa, niin ehdottomasti 2003 tai nuorempi. Niissä on nämä lastentaudit saatu jo kitkettyä pois. (suurinpiirtein)
tallennettu

PEUGEOT 308 SW PREMIUM HDI90  &  PEUGEOT 406 ST 2.0 16V
Kaimann
Newbie
*
Sukupuoli: mies
Viestejä: 3



« Vastaus #8 : Elokuu 02, 2006, 11:36:01 »

Jos olet hankkimassa 307:aa, oli se sitten diesel tai bensa, niin ehdottomasti 2003 tai nuorempi. Niissä on nämä lastentaudit saatu jo kitkettyä pois. (suurinpiirtein)


Ostin sitten BMW:n.
Ei oo riemulla rajaa kun Bemarilla ajaa Grin
tallennettu
KariH
Newbie
*
Sukupuoli: mies
Viestejä: 5

Vantaa


« Vastaus #9 : Elokuu 03, 2006, 12:41:52 »

Onneksi olkoon.
Toivottavasti löysit hyvän yksilön.
tallennettu

PEUGEOT 308 SW PREMIUM HDI90  &  PEUGEOT 406 ST 2.0 16V
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!