205 lähivalot pimeinä

(1/2) > >>

Senaattori:
Kaipaisin apua kiusalliseen valo-ongelmaan. Huomasin tuossa pari päivää sitten, että Pösöni lähivalot eivät pala. Kaukovalot toimivat normaalisti, joten polttimot eivät ole rikki. Myös releet ovat ehjät - se on varmistettu kokeilemalla uusilla releillä.

Kun laittaa autoon virran päälle, niin pitäisi valoviiksen asennossa 0 syttyä päivävalot - eivät syty nyt, vaan parkit palavat. Asennossa 1 palavat parkit, kuten pitäisikin. Asennossa 2 palavat myös vain parkit, vaikka pitäisi palaa lähivalot. Kaukovalot toimivat normaalisti, kun vetää viiksestä.

Auto on Peugeot 205 XR 1.4i vuosimallia 1992. Osaisiko joku auttaa? Kiitos jo etukäteen!

pösömies:
voi olla että pääset ongelmasta kun vaihat vain polttimot

marko85:
jep ,eli kaikki releet oot kattonu? Veikkaisin tuota valoautomatiikan relettä, jos sellainen on? eikös sinulla kuitenkin nuo ajovalot syty ilman viiksiä kääntämättä? Oletko kattonut palaako takavalot?

Itellä oli ihan samaa valo-ongelmaa 605 1991 2.0 pösös.. Mulla oli vaan et parkit ei palanu lainkaa, samoin ei takavalot, eikä syttynyt ajovalot automaattisesti. Piti viiksiä kääntämällä laittaa ne valot päälle.. Myöskään lisäjarruvalo ei palanut, mutta perus takajarruvalot kyllä paloin, samoin peruutusvalot.. Veikkaan et jos releessä huono kosketus, johdot huonot, huono maadoitus tai vast. niin vika löytyy kyllä tuolta suunnalta. Katsele ja ihmettele. Itellä meinaa oli tuo rele vähän sulanut ja johdotkin olivat aika paskana! Sen verta kovas käytös tuo rele et ei nii ihme. Kuuluuko sulta sitä fucking hälytysääntä ku jää valot päälle, virrat muuten pois ja avaa oven? itellä sekään ei toiminut..

Mun 605 pösön valoautomatiikan rele oli sie kaasupolkimesta suoraan ylöspäin sinne ku laitti käden ni löyty.. väriä en osaa sanoa, mut kysyin sillo pösö liikkeest ja sanoivat et violetti, mut mulla ainakin musta.. Mut kokeile tuota jos et vielä ole! Tsemppiä!

T: Marko

Senaattori:
Kiitos avusta! Vähän hävettää tunnustaa, mutta Pösömies oli oikeassa - ongelma poistui, kun olin vaihtanut polttimot. Enpä ennen tätä tiennyt, että polttimo voi olla puoliksi rikki; lähivalot ei toimi, mutta kaukovalot toimii. No, tulipa samalla tutustuttua vähän releisiinkin. Hyvin yhtäaikaisesti olivat molemmat polttimot napsahtaneet rikki, koska auto oli juuri katsastuksessa ja siellä valot toimivat normaalisti. Eihän sitä näin kesän valoisilla kovin nopeasti välttämättä huomaisikaan.

Toiselle vastaajalle: Juu, kyllä syttyy päivävalot ilman viiksistä kääntämistä. Hälytysääntä päälle jääneistä valoista ei ole ainakaan minun aikanani koskaan kuulunut - ei taida kuulua 205:n ominaisuuksiin.

Kiitos!

marko85:
heh, onneksi pääsit helpolla.. Parempi kysyä ja näyttää tyhmältä kuin pysyä tyhmänä :) heh, ei vaan.. eihän sitä ikuna tiedä mitä vastaan tuloo.. mutta hyvät jatkot.. toivottavasti autosi pysyy kunnossa!  8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu